مافکو - شرکت مهد فال توس - MAFCO
جستجو | EN FA
مافکو - شرکت مهد فال توس - MAFCO
مهدفال توس - اخبار و رویدادها
در بازار رقابت قطعه سازان ضعیف حذف میشوندتاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵

طرح اصلاح ساختار مالی سایپا به عنوان طرح ملی در کشور مطرح شده استتاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش سایپا نیوز، دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به گذراندن سالی سخت گفت: امسال، سالی بسیار سخت بود که با تلاش و کوشش همه همکاران و اعتمادی که به همدیگر داشتیم توانستیم با موفقیت از مشکلات عبور کنیم. وی افزود: پنجاه سالگی می تواند سال بلوغ یک شرکت باشد و در مدل مدیریت سازمان 50 سالگی نقطه عطفی برای رشد هر مجموعه است و در سایپا نیز نقطه عطفی برای تحول در محصول و نوآوری و پیشتازی در صنعت خودروسازی است. جمالی ضمن تقدیر از همه همکاران سایپا تصریح کرد: کار سخت پایانش لذت بخش است و درحین انجام کار تجربه آفرین است و این سال به محض ورود بنده در شرکت علاوه بر رکود حاکم بر اقتصاد کشور، با کمپین روبرو شدیم و در بعضی از ماه ها انصرافی های شرکت بیشتر از فروش شرکت بود و با استقامت و صبر همه همکاران توانستیم از آن مرحله عبور کنیم و این همیت سازمانی و علاقه شما به سایپا ستودنی است. وی افزود: در همان روز اول اعلام کردم که اعتقاد راسخ به توانمندی کارکنان و همکارانم در سایپا دارم و در مدت 8 ماه حضورم در سایپا متوجه شدم که این اعتماد می تواند تحول برانگیز باشد و با اتکا به دانش فنی، دانش مدیریتی و دانش مالی شرکت این امکان وجود خواهد داشت و خوشبختانه در کمتر از 8 ماه اولین بارقه های تحول را شاهد بودیم. مدیر عامل گروه سایپا گفت: در ابتدای حضورم در سایپا بسیاری از سازمان ها با توجه به وضعیت سایپا پیش بینی کرده بودند که سایپا حداکثر تا سال 95 بتواند فعالیت خود ادامه بدهد. و متاسفانه در همان ابتدای ورودم تمام خریدهای اعتباری سیستم بانکی بسته شده بود و بدهی به قطعه سازان بسیار زیاد بود و وضعیت ورود سی کی دی به شرکت متوقف شده بود ولی با ابتکارات کارشناسان شرکت در ابتدا توانستیم روش فروش شرکت را تغییر دهیم و امیدرا به شرکت برگرداندیم و در ادامه با حمایت دولت تدبیر و امید و با انجام طرح تسهیلات دولتی توانستیم وضعیت شرکت را سر و سامانی بدهیم. وی افزود: در بهمن ماه توانستیم رکورد تولید را نسبت به سال گذشته بشکنیم و شرکت را به وضعیت خوبی برسانیم و بر این اساس رسما اعلام شد که شرکت باید طرح تحول ساختار مالی را انجام دهد. جمالی تصریح کرد: امروز در کمال خوشبختی اعلام می کنم که سایپا از طرف مدیران بانکها و مدیران بازار سرمایه مورد استقبال است و بسیاری از مدیران صنعتی کشور آمادگی کپی برداری از طرح اصلاح ساختار مالی سایپا را دارند و این طرح اصلاح ساختار مالی سایپا به عنوان طرح ملی در کشور مطرح شده است. وی افزود: در 6 ماه گذشته شرکت با 1700 میلیارد تومان سرمایه تقریبا در همه شرکت های زیر مجموعه با زیان روبرو بود و از نظر قانون تجارت همه شرکت های سایپا ورشکسته بود و خوشبختانه امروز سرمایه سایپا به 4 هزار میلیارد تومان شده است و همه شرکت های سایپا از ورشکستگی خارج شده اند و این یک افتخار بزرگ است که متعلق به همه همکاران سایپا است . وی افزود: سایپا در سال 95 آماده یک تحول عظیم است و با افتخار باید اعلام کنم که با شرایط حاضر در مذاکرات با شرکای خارجی اعلام کردیم که باید با سایپا مشارکت در سرمایه گذاری داشته باشند که مورد موافقت آنها قرار گرفت و بسیاری از شرکت های مطرح جهانی علاقمند به همکاری با سایپا هستند.

موانع رشد کیفی خودروهای داخلی چیست؟تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : علت اصلی انتقاداتی که این روزها در خصوص کیفیت خودروها داخلی مطرح می شود عمدتا به قدیمی بودن برخی از خودروهای تولیدی در کشور باز می گردد.

صنعت خودرو کشور باید از دوران تحریم درس بگیردتاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تحریم ها و رفع آن بر صنعت خودرو کشور گفت: بحث کلی این است که اگر ما واقعا تحریم را یک اثر بدانیم در واقع چشم مان را بر روی واقعیت های جامعه بسته ایم. اگر بگوییم تحریم ها اقتصاد ما را فلج کرده این موضوع نیز درست نیست ، امروزه روند توسعه کشور در پروژه های صنعتی یک روند در حال حرکت است ، ممکن است سرعتش کم شده باشد اما متوقف نشده است .

لزوم دستیابی به فضای رقابتی در صنعت خودروتاریخ انتشار : ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که فضای تولید رقابتی نشود هیچ بهبودی به لحاظ کیفی در خودروهای داخلی حاصل نخواهد شد.

لزوم جذب و شناسایی بازارهای جدید توسط خودروسازانتاریخ انتشار : ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان برای ماندگاری و حفظ موقعیت در این صنعت باید در پی شناسایی و جذب بازارهای جدید باشند.

عجله سازمان حفاظت محیط زیست در توقف شماره گذاری برخی از خودروهاتاریخ انتشار : ۲۰ دي ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به توقف شماره گذاری تعدادی از خودروها گفت : انتظار می رفت سازمان حفاظت محیط زیست در این اقدام تامل نموده و با دقت بیشتری این اطلاعیه صادر می گردید.

باید دست خودروسازان را گرفتتاریخ انتشار : ۱۵ دي ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : شکی وجود ندارد که امروز باید صنعت خودرو به جهت تاثیر بالای آن در توسعه و حفظ اشتغال در کشور مورد حمایت جدی قرار گیرد.

لزوم اعمال محدودیت نسبت به واردات خودروهای پر مصرف و لوکس به کشورتاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو،عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : باید واردات خودرو های پر مصرف و لوکس که ارزبری بالایی داشته و مورد استفاده اقشار مختلف جامعه نیست، محدود شود.

باید اساس موضوع قیمت گذاری خودرو بررسی و بازنگری شودتاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، دبیر انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه صورت مساله غلط جواب ندارد ، گفت : قیمت گذاری خودرو به شیوه ای که در ایران صورت می گیرد اقدام منطقی و صحیحی نیست .
مهدفال توس - تازه ترین خبرها
» در بازار رقابت قطعه سازان ضعیف حذف میشوند» طرح اصلاح ساختار مالی سایپا به عنوان طرح ملی در کشور مطرح شده است» موانع رشد کیفی خودروهای داخلی چیست؟» صنعت خودرو کشور باید از دوران تحریم درس بگیرد» لزوم دستیابی به فضای رقابتی در صنعت خودرو» لزوم جذب و شناسایی بازارهای جدید توسط خودروسازان» عجله سازمان حفاظت محیط زیست در توقف شماره گذاری برخی از خودروها» باید دست خودروسازان را گرفت» لزوم اعمال محدودیت نسبت به واردات خودروهای پر مصرف و لوکس به کشور» باید اساس موضوع قیمت گذاری خودرو بررسی و بازنگری شود