مافکو - شرکت مهد فال توس - MAFCO
جستجو | EN FA
مافکو - شرکت مهد فال توس - MAFCO
مهدفال توس - اخبار و رویدادها
لزوم جذب و شناسایی بازارهای جدید توسط خودروسازان
تاریخ انتشار : ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان برای ماندگاری و حفظ موقعیت در این صنعت باید در پی شناسایی و جذب بازارهای جدید باشند.

سید محمد حسین میر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو،  افزود : با رفع تحریم ها و حضور شرکتهای خارجی در ایران مسلما باید روند حرکتی جدیدی توسط خودروسازان صورت گیرد و به دنبال جذب بازارهای جدید باشند.
وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو گفت : مسلما با توافقات و رفع تحریم ها ، شرایط صنعت خودرو و تولید در این صنعت بواسطه حضور وهمکاری با شرکت های خارجی تغییرات زیادی خواهد کرد که قطعا این جریان نیازمند تدابیر لازم از سوی خودروسازان است.
وی خاطر نشان کرد : با فراهم شدن زمینه ارتباط با کشورها و همکاری با شرکت های معتبر جهانی تبعا می توان از چنین ظرفیتی در صنعت خودرو بهره برد. این در حالی است که امروز آنچه که اهمیت دارد فروش خودرو در داخل است بنابراین برای مقابله با هر گونه مشکل در این شرایط باید خودروسازان بازارهای هدف جدیدی را شناسایی کرد.
نماینده گلپایگان و خوانسار درادامه با اشاره به تاثیر برخی موانع و مشکلات داخلی بر صنعت خودرو، تصریح کرد : وجود برخی مشکلات داخلی را نباید به موانع و مشکلات ناشی از تحریم ها ارتباط داد چرا که  به نظر نمی رسد که صنعت خودرو  چندان از تحریم ها متاثیر شده باشد .
میر محمدی افزود : خودروسازان باید از ظرفیت های داخل استفاده کنند و در نهایت اقداماتی انجام دهند که بتوانند این صنعت را سرپا نگه دارند. مسلما حفظ شرایط جدید در صنعت خودرو بستگی به اراده خودروسازان دارد که تا چه میزان در این موقعیت حرکت و پویایی داشته باشند .
وی با اشاره به اینکه امروز سرمایه در گردش مشکل کلیه واحدهای تولیدی در کشور است ، تصریح کرد : هم اکنون هر واحد تولیدی برای فعالیت ، مشکل سرمایه در گردش دارد که متاسفانه در این ارتباط همکاری چندانی با تولید کننده برای اختصاص تسهیلات صورت نمی گیرد و اگر تهسیلاتی هم ارائه شود به صورت قطره چکانی است و این مشکل عمومی بخش تولید در کشور که صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل اظهار داشت : متاسفانه امروز واردات برای بسیاری جذابیت زیادی دارد در حالی که شرایط کنونی کشور نیازمند حمایت بیشتر از تولید داخل و کنترل بر واردات است .
وی با اشاره به احتمال افزایش واردات پس از رفع تحریم ها گفت : دیر یا زود خودروسازان باید تکلیف شان را با خودروسازی روشن نمایند اگر می خواهند در بازار امروز بمانند باید حرکت های جدیدی در جهت نوآوری داشته باشند اگر چشم خودروسازان به این است که تنها در بازار 70 میلیونی پیش فروش کنند و محصولاتی  با تنوع فعلی و قدیمی به بازار عرضه شوند مسلما باعث عدم رضایت مصرف کننده و تولید کننده شده و این مسیر به به سرانجام نخواهد رسید.
وی اظهار داشت : دولت تا یک زمانی می تواند نظام تعرفه ای را  کنترل کند و واردات را کاهش دهد اما زمانی که افکار عمومی نسبت به این جریان واکنش نشان دهند باید حرکت هایی بواسطه واردات صورت گیرد قطعا واردات ابزاری است که می تواند تولید کننده داخل را مجبور به  کیفیت و قیمت رقابتی کند این اتفاق باید بیفتد مخصوصا در صنایعی که هزینه های سربار و پرت زیاد دارند.
وی گفت : اگر این شرایط مدیریت شود به نظر می رسد شرایط خوبی در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد.


مهدفال توس - تازه ترین خبرها
» در بازار رقابت قطعه سازان ضعیف حذف میشوند» طرح اصلاح ساختار مالی سایپا به عنوان طرح ملی در کشور مطرح شده است» موانع رشد کیفی خودروهای داخلی چیست؟» صنعت خودرو کشور باید از دوران تحریم درس بگیرد» لزوم دستیابی به فضای رقابتی در صنعت خودرو» لزوم جذب و شناسایی بازارهای جدید توسط خودروسازان» عجله سازمان حفاظت محیط زیست در توقف شماره گذاری برخی از خودروها» باید دست خودروسازان را گرفت» لزوم اعمال محدودیت نسبت به واردات خودروهای پر مصرف و لوکس به کشور» باید اساس موضوع قیمت گذاری خودرو بررسی و بازنگری شود